AI – dvě písmena, která dobývají svět

27. června 2023

Myslíte si, že AI do světa MICE nepatří? Omyl. Čtěte dál a možná budete překvapení, kde všude se s ní setkáváte a třeba jste o tom ani nevěděli.

V  listopadu 2022 se návyky nás všech, kteří využíváme (nejen) pro práci internet, začaly rychle měnit. Do hry (čti do našich každodenních internetových zvyků) vstoupila AI – umělá inteligence. A to s velkou razancí. AI pomůže s rešerší při psaní článku, dokonce je schopná ho za nás napsat. Vypíše důležité body z dlouhého reportu. Upraví za nás tabulku. Nakopne při momentální absenci inspirace. Jiná vytvoří obrázky přesně podle zadání. Možnosti jsou nekonečné.

Eventový průmysl je známý rychlou schopností se adaptovat a propisovat do sebe změny prostředí. A tak není důvod pochybovat, že brzy přijme za své i technologický pokrok, který masovější využití AI přináší.

Jak využijeme AI v oblasti MICE?

Mnoho procesů a funkcí počítačových programů nebo aplikací, které fungují na bázi umělé inteligence, už dávno využíváme. Stačí si vzpomenout na zapeklité algoritmy na sociálních sítích, rozpoznávání obličeje při odemykání telefonu nebo při pasové kontrole, cílení reklam, doporučování obsahu na streamovacích službách, atd….

Automatizovaného systému používá například také hotelový F&B segment při hlídání skladových zásob a objednávkách. Hotely využívají automatizované e-mailové kampaně, automatický check-in, ty progresivní vyměnily živé recepční za roboty – a to poznáte, především při nájezdu velké firmy nebo konference.

Na které možnosti se zaměřit? Kde se vyplatí pomoc umělé inteligence postupně implementovat a šetřit vlastní zdroje? 

AI chatboti. Uvolněte během vaší konference ruce personálu, aby se mohl věnovat opravdu důležitým věcem. Provozní otázky týkající se například programu a navigace v prostoru ponechte na robotech.

Jaké jsou limity: můžeme mít sebešikovnějšího chatbota, otázkou ale je, zda účastník konference raději nepřistoupí s otázkou k živému člověku, který bude zrovna po ruce, než aby odpověď hledal v mobilu nebo u informačního panelu. 

Personalizace. Ušetřete návštěvníkům rozhodovací paralýzu při výběru přednášek. Na základě jeho zájmů, preferencí a historie předchozích účastí mu sestavte program na míru.

Komunikujte (tedy ne vy, ale virtuální asistent) s návštěvníkem individuálně již před začátkem akce. Šijte potenciálním klientům nebo kongresovým účastníkům marketingovou kampaň přesně na tělo.

V budoucnu můžeme personalizovat třeba i eventovou appku Brno Convention Bureau. Ukazovala by účastníkům jimi vybrané přednášky nebo výstavy. Nabízela slevy na jimi preferované kulturní akce nebo restaurace. Taková technologie by také zprostředkovala interakci s vystavovateli a umožnila personalizované nabídky nebo slevy.

Jaké jsou limity: Poskytnou o sobě účastníci předem citlivá osobní data? Spousta z nich spíše ne.

Automatizace. Automatizované systémy využijte při registraci a správě účastníků, při správě plateb za konferenční poplatky, rozesílce informačních e-mailů, sestavování účastnických seznamů, nebo při plánování programů a harmonogramů. Nechte automatizované systémy sledovat účast a analyzovat data. Některé nástroje nabídnou možnost analyzovat zmínky o vaší akci a interakce na sociálních sítích. Využijte to pro další zlepšování služeb.

Jaké jsou limity: Opět narážíme na otázku etiky a soukromí. Důležitá je také kvalita vstupních dat, která ovlivňuje přesnost a spolehlivost výsledných výstupů.

Matchmaking. Propojování, navazování kontaktů. Umělou inteligenci využijte pro vytvoření relevantních spojení na B2B eventech. Na základě vstupních údajů naplánuje vystavovatelům a nákupčím smysluplné schůzky, které obě strany posunou dál. Sníží riziko promarněného času a zvýší šance na obchodní spojení a reálný business.

To je jen několik příkladů oblastí, ve kterých se postupně naše návyky a zajeté procesy budou měnit. Máme se však bát, že nám AI vezme práci? Rozhodně ne. Lidský faktor, osobní přístup a kreativita jsou v našem oboru alfou a omegou a v tuto chvíli zůstávají nenahraditelnými. Některé aspekty MICE, jako je vytváření vztahů a networking, zkrátka stále vyžadují osobní přítomnost.

V závěru je tedy patrné, že využití AI v MICE je cenným nástrojem, který může výrazně usnadnit a optimalizovat určité procesy. Nicméně lidský faktor zůstává klíčovým prvkem vytváření jedinečných a nezapomenutelných zážitků.

Pozn. Tento článek napsal živý člověk s pomocí ChatGPT.